به گزارش اکوایران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز، 11 اردیبهشت، در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ جدول شماره ۱۲ با عنوان «هزینه‌کرد یک درصد از هزینه‌های شرکت‌های دولتی موضوع ماده پنج قانون مدیریت خدمات کشوری» را به تصویب رساندند.

حمیدرضا حاجی‌بابایی، رییس کمیسیون تلفیق، درخصوص این جدول اینطور توضیح داد: ما یک درصد هزینه‌های شرکت‌های دولتی را که باید برای مسایل فرهنگی هزینه می‌شد را در زمان تصویب بخش اول بودجه، 28 همت محاسبه کرده بودیم که دولت در جداول ۳۶ همت را برای توزیع آورده است.

وی اضافه کرد: کمیسیون تلفیق با همکاری کمیسیون فرهنگی اصلاحاتی در این جداول اعمال کرد که از جمله آن اختصاص منابع بیشتری برای وزارت علوم، وزارت بهداشت و درمان و همینطور وزارت آموزش و پرورش بود. همچنین برای اولین‌بار امسال بودجه در مرحله اول به صورتی تصویب شد که بودجه حوزه فرهنگ را هیچ کس نمی‌تواند، پرداخت نکند.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد، نیز در این خصوص با تاکید بر سخنان حمیدرضا حاجی‌بابایی مدعی شد: برای اولین‌بار درباره جدول «هزینه‌کرد یک درصد از هزینه‌های شرکت‌های دولتی» توانستیم در دولت توافقات خوبی داشته باشیم.

همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به جدول شماره ۱۶ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور (بخش دوم- جداول) با عنوان «تعرفه‌های درآمدهای موضوع جدول شماره ۵»، با تصویب این جدول موافقت کردند.