امروز در جریان تصویب جدول ۱۴ بودجه، محمدباقر قالیباف رییس مجلس با اشاره به اینکه در این جدول، ۷۴ همت برای بخش دارو در نظر گرفته شده اما نرخ تسعیر ارزش مشخص نشده، گفته که وقتی مبنای تخصیص ارز به دارو ارز ترجیحی است، به جای ۷۴ همت در جدول هدفمندی باید ۱۸۰ همت اعتبار برای این بخش پیش‌بینی شود، مگر اینکه سطح خرید و پشتیبانی از دارو کاهش پیدا کند و دارو گران شود. اما داوود منظور رییس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به این صحبت‌ها گفته سازوکار سال گذشته عینا برای دارو در امسال هم اجرا می‌شود.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس گفته تاکنون ۵۷۰ هزار واحد خانه خالی در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر شناسایی شده که اخطارهای لازم به صاحبان آنها مبنی بر پرداخت مالیات ارسال شده.

وزیر نفت گفته: بخشی از تولید متانول کشور به سمت تولید بنزین که ارزش افزوده بیشتری دارد، سوق پیدا می‌کند. به گفته اوجی قیمت متانول در سال‌های گذشته افت کرده و از طرفی به منظور حل ناترازی بنزین می‌شود در تولید بنزین از خوراک متانول استفاده کرد.

احمد غریوی مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت کار از تقدیم لایحه پیشنهادی به دولت با عنوان تعیین سقف ۵ سال در قراردادهای موقت کار خبر داد.

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی خبر داد که از ابتدای سال جاری تا ۱۰ اردیبهشت ماه جمعا ۵.۶۳۸ همت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری به متقاضیان پرداخت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۸ درصد رشد کرده.

معاون بین‌الملل بانک مرکزی گفته با پیگیری بانک مرکزی، ارز حج امسال از محل منابع مسدودشده ارزی ایران پرداخت و منتقل شده.

تسنیم گزارش داد که با احتساب پروژه‌های مشارکتی حدود ۴۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در پرند در حال ساخت است که در اجرای برخی پروژه‌ها از خاک جزیره هرمز و ابوموسی استفاده می‌شود.

طبق آخرین دستورالعمل ارزی که در سامانه جامع تجارت قرار گرفته، مهلت واردکننده‌ها برای تامین ارز واردات بعد از دریافت تخصیص به ۲۰ روز محدود شد، در غیر این صورت ثبت سفارش انجام شده، باطل می‌شود.

تسنیم گزارش داد بررسی بودجه امسال نشان می‌دهد که قرار است امسال بانک مرکزی بیشترین سهم مالیاتی رو در بین شرکت‌های دولتی داشته باشد. این بانک قرار است ۱۷ درصد از کل مالیات شرکت‌های دولتی را پرداخت کند.

نقض حکم بابک زنجانی با موافقت رهبری: سخنگوی قوه قضاییه خبر داده که حکم اعدام بابک زنجانی نقض و به ۲۰ سال حبس تبدیل شده.

بنیامین نتانیاهو اعلام کرده که اسرائیل با توافق یا بدون توافق تبادل اسرا، به رفح حمله می‌کند.

از روز گذشته خبرگزاری دولت، با انتشار گفت‌وگوهایی با نماینده‌های مجلس، گزارش‌های مرکز پژوهش‌های مجلس را به سیاه‌نمایی متهم کرد و گزارش‌ها رو غیرمستند و خارج از ریل پژوهش دانست. این اقدام خبرگزاری دولت، بدون پاسخ از سمت رسانه مجلس نماند و خبرگزاری «خانه ملت» امروز با برخی نماینده‌های مجلس مصاحبه کرد.