به گزارش اکوایران، بنا بر اعلام سایت اتحادیه طلا در معاملات نقدی روز گذشته سکه‌بازان مرز حمایتی ۴۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را از دست دادند و این فلز گران‌بهای داخلی تا محدوده ۴۰ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان پایین آمد. از سوی دیگر قیمت طلای آب‌شده هم با کاهش به مرز ۱۴ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان رسید.

در بازار پشت خطی، سکه امامی در مرز ۴۱ میلیون تومان نوسان داد و افت‌وخیز چشم‌گیری را ثبت نکرد. در شرایط کنونی عده‌ای از معامله‌گران با اشاره به توقف قیمت سکه در مرز ۴۱ میلیون تومان معتقدند یکی از بازارها چپ می‌زند. اگر قیمت انس طلا امروز منفی شروع کند و بر مدار نزول باشد با توجه‌ به توقف نرخ در معاملات روز یکشنبه قیمت سکه امروز کاهش قوی‌تری را انجام خواهد داد. اما اگر اونس طلا در سطح فعلی حمایت شود، احتمال نزول سکه کم می‌شود.

همچنین در پشت خط بازار، صحبت‌های امیر عبدالهیان، وزیر امور خارجه و کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی موردتوجه معامله‌گران قرار گرفت. امیر عبدالهیان گفته در صورت موافقت همه طرف‌ها برای بازگشت به توافق ۲۰۱۵ میلادی و مشاهده اقدام عملی از سوی طرف‌های مقابل، آمادگی داریم همچنان در مسیر توافق به تعهدات خود ادامه دهیم.

فعالان بازار معتقدند اگر به‌صورت واقعی و در عمل این اتفاق بیفتد سیگنال مثبتی خواهد بود، ولی از آنجایی‌که در این سال‌ها بارها این جملات شنیده شده و اتفاقی نیفتاده، به‌زودی رخداد این احتمال بسیار کم است.

پیش بینی قیمت سکه امروز 24 اردیبهشت 

فعالان بازار می‌گویند که یکی از دلایل نوسان کاهشی سکه در روز یکشنبه ناشی از عقب‌نشینی نرخ ارز بود. به عقیده این دسته از سکه‌بازان اگر روز دوشنبه دلار و درهم برخلاف روز یکشنبه صعودی شوند، احتمال اینکه سکه تغییر فاز دهد وجود دارد. در این صورت سکه مرز ۴۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و ۴۱ میلیون ۵۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد.

بااین‌حال عده‌ای هم معتقدند که در سکه در مرز حساسی است و درصورتی‌که نرخ ارز امروز هم مانند روز گذشته اصلاح شود، این اتفاق می‌تواند دوباره کام جناح افزایشی را تلخ کند. بنابراین؛ اگر مرز فعلی سکه از دست برود، محدوده ۴۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان مهم است.

در شرایط کنونی درصورتی‌که مرز فعلی سکه از دست برود، در سناریو دوم مرز ۴۱ میلیون تومان و محدوده ۴۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان مهم است.