بالاخره بازار ارز و سکه از اشبع فروش خود تخلیه کرد. چارت قیمتی سکه و دلار که به وضعیت واگرایی مثبت رفته بود و طی کاهش‌های پی در پی این اشباع فروش را خالی نمی‌کرد، در نهایت در روز دوشنبه بالایی داد و حجم اشباع فروش کاسته شد. قیمت دلار و سکه در روز دوشنبه یک کانال بالا رفتند و قلاب کاهش و افزایش این روزهای بازار قیمت درهم امارات شده است. به واسطه این روند اکثر معامله‌گران معتقدند طی بیش از یک هفته گذشته تزریق سنگین درهم داشتیم و این روند در روز دوشنبه متوقف شد.

قیمت دلار هرات 59 هزار و 800 تومان آغاز به کار کرد و در ابتدا و در نیمه اول با کاهش به کف 59 هزار و 400 تومان رسید. اما در نیمه دوم روند بازار ارز و سکه برگشت و قیمت دلار هرات با افزایش در 60 هزار و 580 تومان بسته شد. در پشت خط دوشنبه قیمت دلار فردایی هرات به روند نیمه دوم خود ادامه داد و با یک پله صعود دیگر در مرز 61 هزار تومان به کار خودش پایان داد.

بازگشایی درهم امارات با گپ منفی 100 تومانی در 16 هزار و 400 تومان بود و در نیمه اول با کاهش به 16 هزار و 360 تومان رسید. همین کاهش درهم باعث شد تا سایر بازارها به سمت کف حرکت کنند، اما در نیمه دوم قیمت درهم از کف حمایت شد و با افزایش تا 16 هزار و 760 تومان بالا آمد. قیمت دلار برآورد شده از درهم 61 هزار و 500 تومان محاسبه می‌شود. شکاف بین قیمت دلار هرات و قیمت دلار برآورد شده از درهم در معاملات روزانه نزدیک به هزار تومان رسیده بود که در پشت خط با افزایش ادامه‌دار قیمت دلار هرات، از این شکاف کاسته شد و به 500 تومان رسید.

قیمت تتر در معاملات صبح با کاهش به 60 هزار و 400 تومان رسید اما در ادامه از این سطح با حمایت وارد کانال 61 هزار تومان شد. در ادامه قیمت تتر تا مرز کانال 62 هزار تومان بالا آمد ولی در ورود به این کانال ناکام ماند.

به عقیده تحلیلگران فنی اگر قیمت دلار هرات در روز سه‌شنبه بالای 60 هزار و 800 تومان تثبیت دهد می‌تواند برای تست کانال 62 هزار تومان تلاش کند. البته از نگاه فنی این سطح سقف بازار می‌تواند باشد. سقف قیمتی درهم نیز در حوالی 16 هزار و 900 تومان است.

خبر مهم بازار صحبت‌های معاون بین‌الملل بانک مرکزی بود که گفته در مذاکرات حاشیۀ اجلاس بانک توسعۀ اسلامی، اتفاقات خوبی در خصوص آزادسازی منابع مسدودشدۀ ما در برخی کشورها رخ داد که در آینده خبررسانی خواهد شد.