رایزنی‌ها برای ریاست مجلس بلافاصله پس از مرحله اول انتخابات آغاز شده است و به نظر می‌رسد انتخابات پرچالشی پیش رو باشد. غلامرضا نوری قزلجه، نماینده اصلاح طلب مجلس یازدهم که ریاست فراکسیون مستقلین را نیز عهده‌دار است، در گفت‌و‌گو با اکوایران از احتمال معرفی کاندیدای منتخب فراکسیون مستقلین برای ریاست مجلس دوازدهم خبرداد.

او همچنین در خصوص تعداد اعضای فراکسیون مستقلین (اعتدال و اصلاح) در مجلس آینده گفت که تاکنون اعضای فراکسیون مستقلین در مجلس دوازدهم ۸۰ نفر است اما پیش‌بینی می‌شود که بعد از برگزاری مرحله دوم انتخابات، این تعداد به ۱۰۰ نفر برسد.

غلامرضا نوری قزلجه نماینده اصلاح طلب مجلس یازدهم است که سابقه حضور در مجلس نهم را در کارنامه خود دارد. نوری دو سال پایانی مجلس دهم معاون اجرایی علی لاریجانی رئیس وقت مجلس بود.

او در انتخابات اخیر نیز توانست مجوز ورود به پارلمان دوازدهم را بیابد. نوری اولویت‌های مجلس دوازدهم را اقتصادی می‌داند اما در عین حال راه‌کار حل برخی مسائل اقتصادی را سیاسی می‌داند.

نوری در بخشی از گفت‌و‌گو با اکوایران اعلام می‌کند که مستقلین اکثریت را در مجلس آینده ندارند و بر این اساس هر تصمیمی که می‌گیرند، قابل عملیاتی شدن نیست. او همچنین از برگزاری جلسات متعدد با هم فکرانش خبر داد که آن را البته از جهت کار تشکیلاتی عنوان کرد.